1. nap - 04.07.

A magyarországi mikro-, kis- és középvállalkozások (KKV) fenntarthatóságmenedzsmentje

Dr. Surman Vivien
BME Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék - egyetemi docens

Előadás

Április 07.

16:30 – 17:15
BME Q épület, QB104-es terem

A fenntartható fejlődés napjainkban egyre inkább a vállalati versenyképesség és a hosszú távú működés meghatározó dimenziójává válik, különös tekintettel a mikro-, kis- és középvállalkozásokra (KKV-k). Előadásában arra fókuszál, hogy a KKV-k milyen érintetti fenntarthatósági nyomásnak vannak kitéve, és ez miként alakítja stratégiai döntéseiket. Részletesen bemutatja a vállalatvezetők fenntarthatósággal kapcsolatos percepcióit, a fenntarthatóság menedzsmentjének kulcselemeit, valamint a fenntartható fejlődési célok (SDG-k) relevanciáját a vállalati működésben. Emellett ismerteti a fenntarthatóság-alapú vállalati klasztereket, amelyek támogatást nyújthatnak a KKV-knak abban, hogy hatékonyan reagáljanak a fenntarthatósági kihívásokra és megalapozzák jövőbeli versenyképességüket.

Dr. Surman Vivien a BME Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszékének egyetemi docense és tanszékvezető-helyettese.  Kutatási területei a minőség- és stratégiamenedzsment köré épülnek, különös tekintettel a vállalatok és szervezetek fejlődését meghatározó innovációs és fenntarthatósági kihívásokra. Többek között kiemelten foglalkozik a fenntarthatóságmenedzsment jelentőségével a mikro-, kis- és középvállalkozások működésében.

Adatalapú döntéshozatal a gyakorlatban

Ádám Gábor és Kovács Zsolt (IFUA Horváth)
Ádám Gábor - partner, az Analytics Center of Excellence kompetencia központ vezetője
Kovács Zsolt - tanácsadó, az Analytics Center of Excellence kompetencia központ tagja

Előadás

Április 07.

17:30 – 18:15
BME Q épület, QB104-es terem

Bemutatják az adatalapú döntéshozatal érettségi skáláját: dashboardoktól a komplex AI megoldásokig. Példákon keresztül kitérnek arra, hogy milyen kihívásokat tartogatnak ezek a projektek: emberi, technológiai és adat téren (etikai kérdések, mintavételi torzítások, döntési elfogultságok), és mik vezethetnek minket sikerre az adatból az üzleti érték felé vezető úton.

A befektetések demokratizálása Európában – Neobrókerek és EFT-ek

Nagy Dénes (BlackRock)
EEGA (Németország, Ausztria és Közép-Kelet-Európa) Sales Excellence csapat vezetője
FraBeNeLux és svájci Sales Excellence csapat vezetője

Előadás

Április 07.

18:30 – 19:15
BME Q épület, QB104-es terem

Mi a közös az olyan platformokban, mint a TradeRepublic, a Revolut, a DEGIRO vagy az eToro és az ETF-ek? Az első négy neobróker, ami azt jelenti, hogy digitális brókerszolgáltatásokat kínálnak, amelyek a befektetéseket elérhetőbbé és megfizethetőbbé teszik a lakossági befektetők számára az EU-ban. Az ETF-ek, azaz az Exchange-traded funds (tőzsdén kereskedett alapok) pedig az egyik leggyorsabban növekvő típusú innovatív pénzügyi termékek közé tartoznak. Az ETF-ek és a neobrókerek hihetetlen növekedését Nyugat-Európában az elmúlt évtizedben a digitális forradalom segítette elő, és az a tény, hogy a befektetés demokratizálódik, azaz az egyéni befektetők egyre nagyobb érdeklődést mutatnak az önálló befektetési és kereskedési lehetőségek iránt.

Dénes vezeti az EEGA (Németország, Ausztria és Közép-Kelet-Európa), a svájci és a FraBeNeLux Sales Excellence csapatokat az EMEA Wealth keretében. Csapatai a regionális kapcsolattartó csapatok kiterjesztéseként működnek, és felelősek a vagyonkezelési ügyfelek kérdéseinek megválaszolásáért a BlackRock teljes termékkínálatával kapcsolatban, helyi nyelveken, reaktív módon. Dénes emellett társelnöke a budapesti iHub egyetemi kapcsolattartási csoportjának a pénzügyek és befektetések területén.

Egy innováció útja az Unilevernél – Coccolino Wonder Wash

Sárdi Réka (Unilever)
marketing gyakornok

Előadás

Április 07.

18:30 – 20:15
BME Q épület, QB104-es terem

Az Unilever Home Care csapatának laundry marketing gyakornoka mesél a legfrissebb, csupán néhány hete piacra került Coccolino Wonder Wash mosószerről. Az előadás jórészt marketing fókuszú, de a gyakorlati példáknak köszönhetően élvezetes lehet bárki számára, aki érdeklődik aziránt, hogy mégis hogyan zajlik egy globális innováció lokalizálása.

„Sárdi Réka vagyok, jelenleg az ELTE kereskedelem és marketing szakán tanulok. 2023 januárjában csatlakoztam az Unileverhez, mint projektmenedzser gyakornok, majd 1 év elteltével sikeresen jelentkeztem a Home Care csapathoz marketing gyakornok pozícióba, ahol jelenleg is dolgozom. Érdekesség rólam, hogy imádok takarítani, ezért különösen örültem, amikor megtudtam, hogy engem választottak a Laundry Marketing gyakornoki pozícióba.”